26 april 2016

Breunis van de Weerd treedt terug als Statenlid van Gelderland

Breunis van de Weerd is per 27 mei 2016 benoemd tot burgemeester van de gemeente Nunspeet. Van 2005 tot 2007 was Breunis van de Weerd lid van Provinciale Staten van Gelderland, sinds 2015 is hij dat weer. In de tussentijd (2010- 2014) was hij wethouder in de gemeente Ede en sinds 2014 lid van de gemeenteraad van Ede. Daarvoor was hij 12 jaar heemraad bij Waterschap Vallei en Eem.

Tijdens de raadsvergadering van de gemeente Nunspeet van D.V. vrijdag 27 mei 2016 wordt Breunis van de Weerd beëdigd door de Commissaris van de Koning en aansluitend vindt de installatie plaats.

In de vergadering van Provinciale Staten van Gelderland op woensdag 28 september hoopt hij afscheid te nemen van Provinciale Staten.

Het bestuur van de provinciale afdeling van de SGP en de Gelderse Statenfractie danken Breunis van de Weerd voor zijn werkzaamheden in de afgelopen jaren. En wensen hem veel wijsheid en Gods zegen toe als Burgemeester van Nunspeet.

Tijdens dezelfde vergadering van Provinciale Staten zal zijn opvolger Bennie Wijnne (56) beëdigd worden als Statenlid.

Bennie Wijnne is al vele jaren raadslid, in de gemeente Oldebroek van 1995 – 2003 en vanaf 2010 in de gemeente Barneveld. Het laatste jaar is hij ook lid van onze Statenfractie als lijstvolger en lid van een Provinciale Commissie.

Het bestuur van de provinciale afdeling van de SGP en de Gelderse Statenfractie zijn blij dat Bennie Wijnne de plaats van Breunis van de Weerd hoopt in te nemen.

Namens de provinciale afdeling Gelderland,
Jan Top, voorzitter