7 oktober 2022

Hersenen en handjes

Nu het zomerreces achter de rug is, begint het te kriebelen bij de Provinciale SGP-fractie: de verkiezingen komen eraan. Nog vijf maanden D.V. Het campagneteam is aan de slag gegaan, het conceptverkiezingsprogramma is op enkele details na gereed. Verschillende fractieleden hebben daar veel tijd in gestoken. Het verkiezingsprogramma is immers de basis voor deelname aan de verkiezingen en is de komende jaren ons handvat. En het document waarop u ons mag aanspreken.

Het is onze bedoeling om het conceptverkiezingsprogramma binnenkort met zoveel mogelijk actieve SGP’ers in Gelderland te delen. We willen namelijk zoveel mogelijk gebruikmaken van kennis en expertise die aanwezig is. Dat vinden we belangrijk: u bent immers onze oren en ogen in de provincie. Als u zich nu alvast wilt aanmelden om mee te lezen, kunt u mailen naar sgp@psgelderland.nl.

Dat verkiezingsprogramma is belangrijk. En toch: op z’n hoogst een paar promille van de inwoners van Gelderland zullen het document openen. En maar een fractie daarvan zal er ook echt iets van lezen. Dat benadrukt maar weer hoe belangrijk de rol van het campagneteam is. Zij hebben de taak de belangrijkste onderdelen van het verkiezingsprogramma te vatten in zichtbare campagnemomenten. Door middel van werkbezoeken, ludieke acties, schriftelijke vragen, persberichten en social media zullen zij óns verkiezingsprogramma aan de man (en vrouw) moeten brengen. Wilt u deel uitmaken van ons enthousiaste campagneteam en bijdragen aan een mooie campagne? Meldt u dan aan via eerder genoemd mailadres. We kunnen nog wel wat hersenen en handjes gebruiken!

En toch is het ook goed ons te realiseren dat de uitslag al vast staat. Die hangt niet af van uw of mijn inzet. We mogen (moeten!) ons maximaal inzetten en kunnen tegelijk kunnen wij als nietige mensen geen stem af- of bijdoen aan de uitslag. Dat geeft rust. Zoals dat prachtige eeuwenoude lied het verwoordt: ‘Rust mijn ziel, uw God is Koning, heel de wereld Zijn gebied. Alles wisselt op Zijn wenken, maar Hij Zelf verandert niet.’ Heel de wereld Zijn gebied. Ook de provincie Gelderland!

Harm Jan Polinder