13 februari 2019

Petitie: Meer ambulances in Gelderland

Ondertekenen petitie 'Meer ambulances in Gelderland'

Update: op 19 februari steunde de gehele Tweede Kamer de motie van Kees van der Staaij (SGP) om betere ambulancezorg in Gelderland, lees hier meer. Het belang van onze petitie vervalt hiermee. Wij danken u voor het ondertekenen.

De SGP Gelderland maakt zich zorgen over de aanrijtijden van de ambulances in Gelderland. Al vele jaren. En niet onterecht: bekijk hier een interactieve kaart van de Rijksuniversiteit Groningen waarin duidelijk te zien is hoe de aanrijtijden in Gelderland achterliggen ten opzichte van andere provincies.

Wij hebben op petities.nl een petitie geopend voor meer ambulances in Gelderland.

Wilt u deze petitie ondertekenen?

Het heeft geen zin om anoniem te tekenen. Als wij bij een zorgverzekeraar aankomen met een aantal handtekeningen waarvan 30% anoniem is, hebben deze 30% geen enkele waarde.

Wie tekenen er: inwoners van Gelderland. Als eerste heeft mijn vrouw getekend. Ik zal mijn kinderen en kleinkinderen vragen om ook te tekenen. Van de oudste tot de jongste inwoner van Gelderland kan men met ambulancezorg te maken krijgen.

Deze petitie kan zich tegen ons keren als er onvoldoende onder getekend wordt. Halen wij geen 10.000 handtekeningen dan is deze actie mislukt.

Als ruim 8.000 SGP-leden in Gelderland de handen ineen slaan, kunnen wij toch samen met onze gezinnen en vele anderen wel 10.000 handtekeningen in drie maanden verzamelen?

Alvast bedankt.

Henk Wobben

Teken hier de petitie

Bekijk ook hier de video van Evert Mulder: