19 maart 2019

SGP on tour door West Betuwe

De SGP-afdeling van West Betuwe had zijn best gedaan om er een mooi werkbezoek van te maken. En met succes! Het werkbezoek startte bij Fruit Masters in Geldermalsen waar we een indruk kregen van de enorme hoeveelheid fruit die hier verpakt en verhandeld wordt. Over gezonde voeding gesproken.

Daarna werd de SGP-delegatie van provincie, waterschap en gemeente met een busje rondgereden. We bezochten gemaal De Vlinder in Deil waar samenwerking tussen waterschap en fruittelers gezorgd heeft voor een uitstekende watervoorziening. Daarna waren we te gast bij GeoFort, een innovatief museum op een historische plaats in Herwijnen. Het fort maakte deel uit van de Nieuwe Hollandse Waterlinie en dat is nog steeds goed zichtbaar. Het museum ontvangt nu jaarlijks duizenden bezoekers, waaronder heel veel leerlingen van basisscholen en voortgezet onderwijs.

Vervolgens werden we meegenomen naar de problematiek van de A15 en de A2 en het onderliggende wegennet dat in toenemende mate onder druk staat. Zo zelfs, dat de hulpdiensten in spitstijden nauwelijks kunnen uitrukken omdat de wegen helemaal vol staan. Het laatste bezoek van de middag brachten we aan zorgboerderij De Leidsche Hoeven in Tricht. Hier steken dagelijks zo’n 40 bezoekers met een verstandelijke beperking de handen uit de mouwen. Er worden dieren verzorgd, maar er wordt ook getimmerd en gekookt. Je kunt als voorbijganger genieten van een bakje koffie met heerlijke zelfgebakken appeltaart. En natuurlijk even rondkijken in de landwinkel. De wandelroute ‘Leidschehoevenpad’ start voor de deur.

Al met al een mooie en leerzame middag in een prachtig gebied.