9 december 2015

SGP vraagt aandacht voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt

De provincie heeft als doel om de Veluwe toeristisch en recreatief aantrekkelijk te houden. Om dit te verwezenlijken moet het terreinbeheer op orde zijn.

De SGP heeft hiervoor in samenwerking met de Inclusief Groep een inventarisatie laten uitvoeren om inzichtelijk te krijgen hoe het met het terreinbeheer gesteld is, en waar extra inzet nodig is. Daarbij is expliciet gevraagd hoe de terreinbeherende organisaties staan tegenover de inzet van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Deze mensen kunnen ingezet worden via Sociale Werkplaatsbedrijven (SW-bedrijven). De aangeschreven organisaties staan allen positief tegenover dit idee. Wel is er daarbij aandacht nodig voor de begeleiding van deze doelgroep.

De SGP is blij met de uitkomsten van deze inventarisatie en heeft via fractievoorzitter Klaas Ruitenberg dit document overhandigd aan gedeputeerde Jan Markink.

Bekijk hier het rapport 'De Veluwe 2016, de meest recreatieve en toeristische trekpleister van Nederland'