16 november 2017

Verbinding en bereikbaarheid

Algemene beschouwingen SGP bij de begroting 2018 - deel 3

Verbinding en bereikbaarheid

Met het oog op de controlerende rol van provinciale staten vindt de SGP-fractie het belangrijk om inzicht te hebben in de effectiviteit van het in gang gezette beleid. Wij vinden het daarom belangrijk om instrumenten te hebben die voor ons objectief inzichtelijk maken wat we hebben bereikt; maatschappelijke effectindicatoren dus. In dat verband zijn we blij met de toezegging van uw college in het vervolgvoorstel om als GS samen met PS hiermee aan de slag te willen gaan. Graag nemen we die handschoen op.

Om verbindingen met en voor de inwoners van Gelderland te leggen, vraagt de Rijnbrug jammer genoeg nog steeds onze aandacht. Het heeft al zolang geduurd. We waarderen de inzet van GS om deze tegenvaller op te lossen en zien daar in 2018 in vertrouwen naar uit.

Verder wordt er hard gewerkt aan de nieuwe OV-concessie. Graag wil de SGP hierin een waken voor de belangen van de buitengebieden. Vooral mensen uit buitengebieden zijn vaak op de auto aangewezen. Ook zien we er naar uit dat het dubbelspoor naar de Achterhoek gestalte krijgt. Bereikbaarheid is immers een belangrijke motor om krimp tegen te gaan.

Deel 2     Deel 4