21 november 2016

Werkbezoek Barneveld

De SGP-Statenleden Evert Mulder en Bennie Wijnne hebben woensdag 16 november 2016 een werkbezoek gebracht aan de gemeente Barneveld

Wethouder Aart de Kruijf en de SGP-raadsleden Piet van den Bunt en Gert Ploeg informeerden hen onder andere over de bereikbaarheid van Barneveld, de fijnstofproblematiek, de dreiging van vogelpest en de inzet van het plaatselijke bedrijfsleven.

Verder is gesproken over de rondwegen in onze gemeente. De aanleg van de rondweg Voorthuizen is procedureel nagenoeg afgerond. De verwachting is dat de provincie Gelderland hier volgend jaar mee start. De statenleden zullen aan de provincie laten weten dat de gemeente Barneveld tevreden is over de verbeteringen aan de provinciale wegen, zoals de Zelderseweg, de Wesselseweg en Veluweweg en de Valkseweg.

Het was de bedoeling dat een bezoek aan een kippenhouder onderdeel zou zijn van dit werkbezoek, maar hiervan is door de dreiging van de kippenpest afgezien. Een bezoek aan een kippenstal is immers verboden. De Statenleden delen de grote zorg onder de agrariërs.

Het bezoek werd afgesloten met een bezoek aan het Pluimveemuseum, waar de statenleden 's avonds spraken met raadsleden uit Barneveld, Ede en Scherpenzeel. Kennisdelen is een belangrijk item voor de lokale en provinciale bestuurders en politici.

Op de foto van links naar rechts: wethouder Aart de Kruijf, raadslid Gert Ploeg, statenlid Evert Mulder, raadslid Piet van den Bunt, (staten)commissielid Gerrit Averesch, statenlid Bennie Wijnne en (staten)fractiesecretaris Henk Wobben.