13 mei 2013

Werkbezoek Statenfractie Neder-Betuwe

In het gemeentehuis van Opheusden werden we ontvangen door het college van burgemeester en wethouders; burgemeester ir. Veerhoek en de wethouders Keuken (SGP) en Schuurman (CU).

Onderwerpen op de agenda waren o.m. de Omgevingsvisie, Waalweelde, Grenscorrecties (Medel), het Agro Business Centre en de verbreding van de A15. Het bleek ook nu hoe goed het is dat we elkaar de spiegel voorhouden. Onder de indruk waren wij van de visie op de diverse ontwikkelingen binnen de gemeente en de onderliggende argumentatie daarbij. Interessant ook te vernemen hoe de regionale en intergemeentelijke samenwerking in concrete gevallen verloopt. Verder werd door het college voor een aantal projecten onderbouwde alternatieven aangedragen met het oog op een gunstiger rendement op lange termijn.

Na afloop leidde burgemeester Veerhoek ons met gepaste trots door het vernieuwde gemeentehuis. De bouw daarvan was destijds (2008) begroot op 18 miljoen euro. Onder zijn bewind is die begroting met meer dan 10 miljoen (!) teruggebracht. Een ingenieur als burgemeester kan dus zo zijn voordeel hebben! Die bezuiniging zie je er trouwens niet aan af. Klasse.

De Statenfractie van de SGP dankt het college van Neder-Betuwe voor de gastvrije ontvangst en voor de open communicatie. Goed om weer het gevoel te hebben met beide benen op de grond te staan. Hun visie en aanpak levert ons argumenten voor en inspiratie bij onze taak.