17 februari 2023

Zangavond in Zaltbommel met SGP Gelderland

Samen zingen verbindt. Daarom organiseert de SGP-fractie van de provincie Gelderland op 24 februari een samenzangavond in de St. Maartenskerk te Zaltbommel. De bekende organist Pieter Heykoop zit achter de klavieren, SGP-fractievoorzitter Klaas Ruitenberg spreekt over ‘Politiek bij een open Bijbel’.

Samen zingen verbindt: niet alleen in tijden waarin alles meezit, maar ook in tijden waarin politieke keuzes soms bedreigend aanvoelen. SGP Gelderland organiseert daarom een samenzangavond rondom het thema ‘Politiek bij een open Bijbel’. Op het programma staan naast psalmen en gezangen bekende vaderlandse liederen.

De avond wordt geopend en gesloten door ds. G. Pater. Klaas Ruitenberg, nummer 1 op de kieslijst van SGP Gelderland, spreekt over politiek bedrijven bij een open Bijbel. De samenzang wordt begeleid door Pieter Heykoop.

Over Pieter Heykoop

Pieter Heykoop is een veelgevraagd organist, die naam maakte met concerten en massale samenzangavonden. Hij studeerde bij bekende organisten, zoals Cor Visser, Jan Bonefaas en Ben van Oosten. Sinds 1986 is Heykoop organist van de Gereformeerde Gemeente in zijn woonplaats Yerseke.

Van Heykoop verschenen vele cd’s met orgelimprovisaties, samenzang en koorzang.

Vanwege zijn 45-jarig jubileum als organist werd hij op 26 september 2020 in de Grote Kerk te Dordrecht benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

De samenzangavond vindt plaats op 24 februari in de St. Maartenskerk in Zaltbommel. De avond begint om 20.00 uur.